Zawarcie umowy z firmą prowadzącą wirtualne biuro
Rozpoczęcie współpracy z firmą prowadzącą wirtualne biuro opiera się na podpisanej umowie. W takiej umowie zawarte będą warunki wzajemnej współpracy i dokładnie wypunktowane obowiązki pracowników wirtualnego biura. Będą oni odpowiadali za jakość funkcjonowania wirtualnego biura, a od zadowolenia ich klienta zależeć będzie czy umowa na mocy której działa wirtualne biuro będzie przedłużana. Po okresie dobrej i zadowalającej współpracy będzie można podpisać najkorzystniejszą dla obu stron umowę na czas nieokreślony. Klienci będą mieli także możliwość poprosić o rozszerzenie obowiązków wirtualnego biura, a dzięki temu ich codzienna praca będzie jeszcze lepiej zorganizowana. Posiadanie zadowolonych klientów pozwala także wirtualnym biurom na rozszerzanie swojej działalności.
Określenie profilu działalności wirtualnego biura
Podstawą prawną dla prowadzenia wirtualnego biura jest podpisywana umowa. Osoby prowadzące wirtualne biura będą wymagały od swoich klientów przedstawienia różnych dokumentów, na podstawie których będą mogły stwierdzić, że prowadzą oni legalną działalność gospodarczą. Następnie na podstawie poznania profilu działalności swojego klienta oraz jego potrzeb i oczekiwań będzie można określić zakres działalności wirtualnego biura dla niego prowadzonego. Za samą organizację pracy wirtualnego biura będzie odpowiadała ta firma, która wynajęła swoje lokale dla zainteresowanego klienta. Jej pracownicy będą między innymi odbierać korespondencję przychodzącą do ich klienta, odsyłać ją na jego adres oraz informować go o potrzebie załatwienia jakichś spraw urzędowych.
Wystawianie dokumentów potrzebnych do robienia wypłat przez wirtualne biuro
Wirtualne biuro oprócz tego, że zajmuje się obsługą różnych połączeń firmowych oraz adresu emailowego swojego klienta, może także zająć się prowadzeniem firmowej księgowości. Wówczas do zadań pracowników wirtualnego biura będzie należało wystawianie dokumentów potrzebnych do wypłacania comiesięcznego wynagrodzenia tym pracownikom firmowym, którzy są zatrudnieni na podstawie umów-zleceń. Dodatkowo pracownicy wirtualnego biura będą prowadzili całą dokumentację przyjmowanych i realizowanych przez firmę zleceń. Pomoże to klientowi w prowadzeniu rozliczeń zarówno ze zleceniodawcami, jak i z Urzędem Skarbowym. Dzięki temu właściciel firmy korzystającej z usług wirtualnego biura będzie posiadał porządek w swojej dokumentacji.