Według Głównego Urzędu Statystycznego e-handel1 (e-commerce) obejmuje transakcje, które dokonywane są poprzez sieci oparte na protokole IP. Towary i usługi zamawiane są w trybie bezpośrednim (on-line), natomiast dostawa oraz płatność może odbywać się w sieci lub poza nią. Z e-commerce wyłączone są zamówienia złożone przez telefon, fax lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sam termin e-commerce wszedł do powszechnego użycia dopiero w 1997 roku, a wykreowany został przez IBM.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Sklepy internetowe to obecnie bardzo prężnie rozwijająca się dziedzina współczesnego handlu. Wiele osób korzysta z tego sposobu na sprzedaż, ponieważ jest to o wiele tańszy sposób na zarobienie w krótkim czasie naprawdę sporej ilości pieniędzy. Jak zachęcić klientów do korzystania z naszych usług? Przede wszystkim warto zadbać o to, aby nasz sklep był bardzo profesjonalny. Najlepiej utworzenie takiego sklepu warto zlecić osobom, które mają już spore doświadczenie w tej dziedzinie. Wiele firm informatycznych i marketingowych świadczy obecnie usługi w zakresie tworzenia sklepów internetowych. Warto więc skorzystać z takich usług, jeśli tylko chcemy zająć się sprzedażą w sieci.
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia: -możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji. -szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction). -zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione. -zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Obecnie biznes w sieci jest bardzo dobrze prosperującą dziedziną współczesnej działalności gospodarczej. Istnieje bowiem olbrzymie zapotrzebowanie na różne sklepy internetowe, oferujące swoim klientom nietypowe, ale bardzo potrzebne rzeczy. Za pośrednictwem Internetu możemy zdecydować się na zamówienie towarów nawet z najbardziej odległych zakątków świata i trzeba przyznać, że jest to bardzo cenione wśród klientów. Olbrzymią popularnością cieszą się również strony internetowe, które oferują klientom bezpośredni zakup towarów pochodzących z różnych stron świata. Jest to niewątpliwie bardzo ceniona działalność, na którą warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy rozpocząć prowadzenie własnego interesu w sieci.
Korzyści wynikające ze stosowania e-commerce jest wiele, najważniejsze z nich to: oszczędność kosztów funkcjonowania i wyposażania biur, zmniejszenie liczby personelu, skrócenie kanałów dystrybucji (uproszczenie obiegu dokumentacji), zwiększenie prostoty kontaktu z klientami, całkowita lub częściowa rezygnacja z korzystania z magazynów, zwiększenie ergonomii pomieszczeń ze strony producenta, tak jak przeznaczenie fizycznej powierzchni sklepu np. na produkcyjną bądź składową, możliwość indywidualizacji kontaktu, rozumiana jako komunikacja z konkretnym odbiorcą (tzw. model one to one), interaktywność, czyli ułatwione zapamiętywanie prezentowanych treści, elastyczność,
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny