Budowa koparkoładowarki
Budowa koparkoładowarki
Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:
podwozie,
nadwozie,
układy robocze.
Podwozie
Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie
Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka
Budowa domu - trzeba wiedzieć jaki sprzęt oraz urządzenia będą nam potrzebne
Planujesz budowę domu? Oczywiście pod uwagę musisz wziąć wiele kwestii. Jedną z nich jest zadbanie o niezbędne maszyny i sprzęt. Maszyny budowlane są zróżnicowane i nie każda jest potrzebna na placu budowy, a przynajmniej w danym momencie. Trzeba wiedzieć jaki sprzęt oraz urządzenia będą nam potrzebne i zająć się ich zakupem, czy ? jak ma to miejsce w przypadku maszyn budowlanych ? ich wynajęciem. Nie ma bowiem sensu, w przypadku budowy domu brać pod uwagę zakupu maszyny, która w przyszłości do niczego się nam nie przyda. Dlatego warto dokładnie przemyśleć co nam faktycznie będzie potrzebne, a co nie.
Jaki olej wybrać?
Każda maszyna - czy jest to samochód osobowy, ciężarówka czy też kosiarka wykorzystuje do smarowania oleje. Najczęściej stosowane są oleje silnikowe - bo każda maszyna wyposażona w silnik spalinowy wymaga smarowania olejem silnikowym.
W samochodach osobowych dodatkowo stosowane są oleje przekładniowe do skrzyń biegów, oleje do automatycznych skrzyń biegów i oleje do mostów napędowych.
Oprócz tego stosuje się oleje w układach hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz w kompresorach klimatyzacji.
Natomiast w maszynach budowlanych stosowane są dodatkowo oleje do napędu siłowników hydraulicznych. Tak więc taka nowoczesna koparka, z klimą, wspomaganiem i innymi bajerami może mieć sporo różnych olejów do wymian.