Porównanie billboardów i przyczep reklamowych
Bez wątpienia niejeden biznesman chcący wypromować swoje usługi, czy też producent, któremu zależy na reklamie swojego nowego produktu staje przed dylematem. Jaką formę reklamy powinienem wybrać, żeby mieć największe zyski? Najczęściej brane pod uwagę są właśnie billboardy i przyczepy reklamowe. Celem obydwu jest to samo ? przyciągniecie nowych klientów. Billboardy jednak mają tą wadę, że są nieruchome, nie można więc zmienić ich miejsca położenia, ale są znacznie większe. Dlatego ważne jest wybranie dobrego miejsca na billboard. Natomiast przyczepy reklamowe są mniejsze, ale również dobrze widoczne ze sporej odległości, w dodatku są mobilne, więc można łatwo je przestawić w inne miejsce.
Porównanie wizualnej przyczepy reklamowej z audiowizualną
Przedsiębiorcy oferujący wynajem przyczep reklamowych często również posiadają przyczepy z nagłośnieniem, co stanowi atrakcyjną ofertę dla klienta chcącego mieć jak najlepszą autoprezentację usługi bądź produktu. Czy warto zdecydować się na reklamę audiowizualną? Z pewnością ma to swoje plusy, chociażby takie jak większy zasięg pozyskiwania odbiorców takiej reklamy. Nie należy jednak zapominać o tym, że im głośniej wcale nie oznacza lepiej. Poza dobrze zaprojektowaną reklamą wizualną należy także zadbać o pozytywny odbiór dołączonego komunikatu, który ma zachęcić do zainteresowania się promowanym produktem. Trzeba zwracać baczną uwagę na to, żeby przez przypadek nie zniechęcić potencjalnego kupującego zbyt natarczywą reklamą. Niesie więc to ze sobą pewne ryzyko, które nie występuje w przypadku zwykłej przyczepy reklamowej.
Oryginalna reklama
Wiadomo nie od dziś, że dobrze zaprojektowana reklama powinna przyciągnąć uwagę odbiorcy, ale to tylko połowa sukcesu. Ważne jest też, aby była na tyle interesująca, żeby zapaść w pamięci patrzącego. Z tego powodu niezwykle istotnym czynnikiem dla reklamy jest jej kreatywność i oryginalność, co zwiększa jej oddziaływanie na odbiorcę. Częstym zabiegiem twórców reklamy, zarówno wizualnej jak i audiowizualnej, jest wykorzystywanie ciekawych gier słownych, zwanych kalamburami, które opierają się na skojarzeniach, bliskoznaczności albo odwrotnie ? na wieloznaczności poszczególnych wyrazów. Z tego sposobu korzystają projektanci reklam na billboardach, czasem na stronach internetowych, ale także na przyczepach reklamowych.