Marketing z Wikipedii
Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?1. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych2
W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:
odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb,
opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji,
przygotowanie odpowiedniej strategii ceny,
komunikacja z rynkiem
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing
Czy reklama jest potrzeba
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego, że reklama jest bardzo potrzebna, aby zacząć zdobywać klientów. Może jest to dość oczywiste, ale jednak dalej wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy z potęgi reklam. Nie ważne czy to reklama typu outdoor czy też reklama w sieci. Najzwyczajniej w świecie jest to potrzebne, aby ludzie dowiedzieli się jakie usługi oferujemy i czy warto skorzystać z naszych usług.
Warto więc poświęcić część przychodów z obecnych klientów na reklamę właśnie i sprawdzić przy jakim wkładzie zarobimy najwięcej, krótko mówią jaka będzie nasza konwersja. Co do kanałów i sposobów reklamy dobrze jest wypróbować wszystkie po kolei, ponieważ ich skuteczność może zależeć od branży w jakiej się obracamy.
Firmowa promocja
Promowanie marki w regionie korzystając z różnych metod reklamy jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój firmy. Dobrze oznaczona siedziba firmy, z dobrze widocznym znakiem (logiem) firmowym oraz estetycznie wyglądająca informacja o usługach może przyczynić się do zwiększenia ilości klientów szukających konkretnych usług.
Do tego warto pomyśleć o kilku potykaczach i reklamie mobile jeżdżącej lub stojącej na dużym parkingu. Przyczepa reklamowa i oklejony samochód pozwala na dość skuteczna reklamę oraz zwiększa widoczność firmy na tle konkurencji w danym regionie. Dość fajnym pomysłem jest też reklama mobilna z nagłośnieniem, jednak należy z tym uważać, aby nie przesadzić z nachalnością takiej reklamy.