Targi motoryzacyjne w Poznaniu
Poznań Motor Show ? największa w Polsce impreza targowa branży motoryzacyjnej, organizowana co roku przez Międzynarodowe Targi Poznańskie. Stałą częścią wystawy jest salon samochodowy, na którym wystawcy prezentują swoją gamę modeli. W zależności od edycji, targom towarzyszą także dodatkowe salony, takie jak salon motocyklowy, salon karawaningu, czy salon lotniczy, a także dodatkowe atrakcje, takie jak np. rodzinne miasteczko bezpieczeństwa czy pokazy motocyklowe.
Przed rokiem 1992 wystawa motoryzacyjna była częścią głównych, czerwcowych Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dopiero w 1992 roku miała miejsce pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Motoryzacji.
Nazwy Poznań Motor Show użyto po raz pierwszy w 2000 roku. Na tej właśnie imprezie ustanowionych zostało kilka rekordów: zaprezentowano ponad 300 modeli samochodów, wielkość ekspozycji wyniosła 59 tys. metrów kwadratowych, a liczba zwiedzających przekroczyła 117 tys. W roku 2001 targi odwiedziło około 100 tysięcy gości.
W 2003 roku odbyła się ostatnia przed kilkuletnią przerwą edycja Motor Show. Głównym powodem odwołania kolejnych edycji był kryzys na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce, nasilający się od 2004 roku. W międzyczasie, od 2006 roku w Poznaniu zorganizowano kilka edycji Poznańskich Spotkań Motoryzacyjnych, czyli imprezy przeznaczonej stricte dla osób z branży motoryzacyjnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motor_Show_(Pozna%C5%84)
O targach
Targi ? tradycyjnie rodzaj wystawy, ekspozycji towarów na arenie międzynarodowej lub krajowej, połączonej ze sprzedażą. Obecnie pojmowane jako wydarzenia targowe ? narzędzie marketingu bezpośredniego (twarzą w twarz), służące budowaniu relacji z dotychczasowymi i potencjalnymi kontrahentami. Ekspozycja targowa jest tylko jednym z elementów tworzących targi. Inne elementy wydarzenia targowego to m.in. eventy, matchmaking, konferencje i seminaria. Obserwuje się wysoką specjalizację wydarzeń targowych, koncentrację na określonych sektorach rynku. Coraz wyraźniej następuje także podział na targi typu business-to-business oraz business-to-costumer.
Targi to także określenie na zespół infrastruktury, tj. hal, biur i zaplecza organizacyjnego. Największym kompleksem tego typu w Polsce są Międzynarodowe Targi Poznańskie, skupiające ponad 50% powierzchni wystawienniczej kraju oraz ponad 60% wystawców krajowych.
Największymi terenami targowymi w Europie dysponują Targi Frankfurt ? jest to 578.000 m? powierzchni targowej w halach i na otwartym powietrzu. Na targach frankfurckich wystawia się corocznie ok. 64000 wystawców, a ekspozycje oglądane są przez ponad 4 mln odwiedzających.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Targi
Marketing od kuchni
Jak ważne są badania marketingowe? Bez nich nie mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co za tym idzie rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych.
Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne ilości danych i poddają je analizie. Grupa ekspertów poddaje te dane bardzo wnikliwej analizie czego efektem jest określanie grupy konsumenckiej (targetu). To tylko jeden z wielu celów prowadzenia badań marketingowych.
Istnieją również inne rodzaje badań statystycznych- np. opinii społecznej.