Prestiż i oszczędność

nić, nie daje się niczym zastąpić i nieustannie upływa. Największym problemem ludzi jest marnowanie czasu. Istnieją dwie podstawowe grupy uwarunkowań marnotrawstwa czasu. Wewnętrzne Pierwsza grupa to uwarunkowania wewnętrzne,

Prestiż i oszczędność

Kilka faktów o - Przyczyny tracenia czasu

Czas jest zasobem ograniczonym w formacie ilościowym, który co więcej nie daje się cofnąć, składować, nie można go kupić, zwielokrotnić, nie daje się niczym zastąpić i nieustannie upływa. Największym problemem ludzi jest marnowanie czasu. Istnieją dwie podstawowe grupy uwarunkowań marnotrawstwa czasu.

Wewnętrzne
Pierwsza grupa to uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki uzależnione od człowieka w tym trzy najważniejsze: brak przemyśleń nad sobą oraz brak uzmysłowienia sobie przemijania czasu; brak wiedzy na temat zarządzania czasem; cechy osobowościowe człowieka.

Do cech sprzyjających marnowaniu czasu zaliczyć można: brak wiedzy, brak doświadczenia, brak motywacji, brak asertywności, niezdyscyplinowanie, niepunktualność, brak porządku, niesystematyczność, brak talentów organizacyjnych, niedbalstwo, flegmatyczność, słaba komunikatywność, gadatliwość, brak ambicji. Większość to cechy ściśle związane z osobowością człowieka, a więc bardzo odporna na zmiany. Można temu przeciwdziałać przez eliminację lub przekształcenia poprzez przyjęcie innego modelu psychicznego lub też odpowiednio zaprogramowane szkolenia.

Daje się zauważyć, że marnotrawstwo czasu w większości przypadków wynika z faktu, iż człowiek nie działa świadomie a jego postępowanie jest przypadkowe lub kieruje nim w stopniu niedostatecznym. Ogólnie rzecz biorąc większość ludzi nie potrafi racjonalnie gospodarować czasem własnym.

Zewnętrzne
Druga grupa to czynniki zewnętrzne. Wśród nich wymienić można: drogę do pracy, różnego typu zebrania, kolejki w sklepach i urzędach, telefony i wizyty akwizytorów czy niespodziewanych petentów, przeszkody w pracy płynące z otoczenia (zgiełk, gwar), potrzeba czytania prasy codziennej i fachowej, konieczność oglądania audycji telewizyjnych, awarie urządzeń, instalacji, zasilania, niepunktualność interesantów czy znajomych, tłok uliczny itd.


Zróżnicowana oferta wirtualnych biur

Jeśli chodzi o wirtualne biura, to jest to stosunkowo nowy pomysł na prowadzenie działalności gospodarczej w prostszy sposób. W związku z tym na rynku możemy zaobserwować jak do tej pory naprawdę zróżnicowane propozycje co do prowadzenia wirtualnych biur. W czym tkwi ta różnica? Przede wszystkim oferty dotyczące wirtualnych biur różnią się zakresem usług. Bardzo ważnym, różniącym je czynnikiem jest także cena, która zależy nie tylko od tego, jak wiele usług jest świadczonych potencjalnemu klientowi, ale także na przykład od lokalizacji i adresu korespondencyjnego, z którego może on skorzystać. Trzeba przyznać, że znajdujące się na przykład w centrum Warszawy biura mogą być znacznie droższe niż na przykład wirtualne biuro w Olsztynie czy innym mieście.


Wirtualne biura ? zalety

Wirtualne biura to działalność, która polega na obsłudze wszelkiej poczty przez kompetentnych pracowników. Pozwala to zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wirtualne biura to świetna propozycja przede wszystkim dla osób, które prowadzą jednoosobowy biznes i potrzebują środków finansowych na rozwijanie działalności. Zlecenie obsługi poczty i połączeń telefonicznych jest bowiem dobrym sposobem na zmniejszenie liczby obowiązków czy też zrezygnowanie z pracownika, który zajmował się do tej pory sprawami administracyjnymi. Prowadzenie wirtualnego biura jest bardzo dobrym pomysłem szczególnie z tego względu, że za pośrednictwem Internetu mamy dostęp do naszego biura.



© 2019 http://przedszkole3.tychy.pl/