Przeprowadzanie ankiet wśród klientów swojego zleceniodawcy przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura w ramach umowy podpisywanej ze swoim klientem mogą przeprowadzać badania rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę do istniejącego zapotrzebowania. Takie badania mogą zostać poparte przez ankiety przeprowadzane wśród kontrahentów. Jednocześnie pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc swojemu klientowi w wyborze optymalnej lokalizacji dla jego nowych oddziałów firmowych. Na życzenie kierownika firmy mogą także sprawdzać wydajność pracy jego poszczególnych pracowników. Skorzystanie z takich usług pomoże kierownikowi firmy w dobrym zorganizowaniu pracy swojego przedsiębiorstwa.
Niebezpieczeństwa związane z prowadzeniem biur wirtualnych
Prowadzenie biura wirtualnego jest z jednej strony bardzo praktyczne, ponieważ pozwala na kierowanie firmą z praktycznie każdego miejscu w świecie. Jednak korzystanie z biura wirtualnego funkcjonującego w sieci internetowej może również powodować wystąpienie różnych zagrożeń. Jednym z nich jest możliwość utraty danych przechowanych w biurach wirtualnych. Dlatego warto zapisywać je również na różnych nośnikach wymiennych. Inne niebezpieczeństwa związane z prowadzeniem biura wirtualnego dotyczą możliwości zainfekowania jego strony przez wirusa, co nie tylko będzie spowalniało jego pracę, ale też może sprawić, że wirtualne biuro zostanie przejęte przez hakerów. Zdarza się również, że strony internetowe biur wirtualnych są po prostu przeciążone przez nadmiar odwiedzających je klientów.
Przepływ informacji przez wirtualne biuro
Firmy stwarzające możliwość założenia wirtualnego biura zajmują się świadczeniem na rzecz swoich klientów różnych usług. Oprócz udostępniania im lokalu przeznaczonego na biuro zajmują się także odbieraniem przesyłek pocztowych oraz obsługą konta elektronicznego swojego klienta. Głównym sposobem na przepływ informacji pomiędzy wirtualnym biurem, a jego właścicielem jest kontakt emailowy i telefoniczny. Oprócz tego pracownicy wirtualnego biura mogą odsyłać na inny adres pocztę przychodzącą do swojego klienta oraz informować go o umówionych w jego imieniu spotkaniach biznesowych. Mogą zajmować się obsługą takiego biura nawet w okresie urlopowym, a dzięki temu interesanci ich klienta będą mogli załatwiać swoje sprawy przez cały rok.