Podstawa poznawania potrzeb rynku

ane statystycznie pozwala nam zorientować się, że nieodłącznym...ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników

Podstawa poznawania potrzeb rynku Istnieją metody przy marketingu mogą dostarczyć bardzo przydatnych informacji. Konkretne to absolutna podstawa w tej kwestii.

O początkach statystyki

Już pierwszy rzut oka na wielkości badane statystycznie pozwala nam zorientować się, że nieodłącznym...ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników, takich jak genetyka, dieta, środowisko, przy czym niektóre z nich również mają losową naturę. Zgodnie z zasadami mechaniki kwantowej na pewnym poziomie obserwacji wszystkie zjawiska mają charakter losowy.

...
Jak widać, losowość zjawisk jest niejako wpisana w definicję metod statystycznych. Dlatego właśnie statystykę łączy bardzo ścisły związek z teorią prawdopodobieństwa, działem matematyki dzięki któremu jesteśmy w stanie poradzić sobie z niepewnością.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka#Pocz.C4.85tki_statystyki


Target

Grupa docelowa dla danego produktu jest o tyle istotna, że dzisiaj mało który producent decyduje się na wypromowanie nowego produktu bez skonfrontowania tego z danymi statystycznymi.

Tyczy się to nie tylko dużych koncernów spożywczych, dużych sieci restauracji czy markowych sieci ciuchów. Również koncerny farmaceutyczne polegają na takich danych. Bo przecież trzeba podążać za potrzebami konsumenta- a nie ma na to lepszej metody niż 'zapytanie' konsumenta czego potrzebuje. Można też taką potrzebę stworzyć, ale to kwestia na inny artykuł.


Marketing od kuchni

Jak ważne są badania marketingowe? Bez nich nie mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co za tym idzie rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych.

Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne ilości danych i poddają je analizie. Grupa ekspertów poddaje te dane bardzo wnikliwej analizie czego efektem jest określanie grupy konsumenckiej (targetu). To tylko jeden z wielu celów prowadzenia badań marketingowych.

Istnieją również inne rodzaje badań statystycznych- np. opinii społecznej.



© 2019 http://przedszkole3.tychy.pl/