Montaż i opłacalność klimatyzacji

Obsługa klimatyzacji jest bardzo prosta, jednak jej montaż to inna sprawa i warto zostawić to odpowiedniej firmie, która posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Tak jak sam proces montażu można jeszcze próbować wykonać same

Montaż i opłacalność klimatyzacji dobór klimatyzacji gdańsk
Wydajność cieplna budynku może ulec dużej poprawie przy klimatyzacji. Czy warto wydawać pieniądze w , oczywiście, że tak- krótko o tym czemu.

Montaż i umieszczenie klimatyzacji

Obsługa klimatyzacji jest bardzo prosta, jednak jej montaż to inna sprawa i warto zostawić to odpowiedniej firmie, która posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Tak jak sam proces montażu można jeszcze próbować wykonać samemu, to już dobór mocy, miejsca zamontowania klimatyzacji i tego typu sprawy, mogą sprawić więcej problemu.

Źle dobrana klimatyzacja nie ochłodzi naszego pomieszczenia w wystarczający sposób, a za mocna będzie pobierała niepotrzebnie dużo energii elektrycznej, przez co zapłacimy więcej i za samo urządzenie i za jego użytkowanie. Samo miejsce montażu też jest ważne. Najczęściej klimę montuje sie przy wyjściu z pomieszczenia, aby zimne powietrze dmuchało do wewnątrz i nie uciekało przy wchodzeniu i wychodzeniu z pomieszczenia.


Wiki: o czynnikach chłodzących

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Wikipedia: Czynniki chłodzące

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://przedszkole3.tychy.pl/