Reklama na ulotkach czy wizytówkach
Reklama to szerokie pojęcie i można ją realizować na wiele różnych sposobów. Jednym z nich są różne materiały drukowane takie jak ulotki, bannery, wizytówki oraz naklejki i etykiety reklamowe. Takie materiały zwykle zamawia się w większym nakładzie, bo tylko taki ma jakikolwiek sens. Tyczy się to zarówno drukarni czy pracowni poligraficznej oraz zleceniodawcy.
Skuteczność takiej reklamy jest różna i zależy od branży, niemniej jednak dalej jest to jeden z ważnych etapów marketingu wielu firm, zarówno lokalnych jak i ogólnopolskich.
Zamawianie druku przez internet
Drukarnie internetowe robią się coraz bardziej popularne i nic w tym dziwnego, ponieważ zamawianie materiałów drukowanych taką metodą jest bardzo szybkie i sprawne. Zamówienia są przetwarzane automatycznie, pliki źródłowe sprawdzane przez skrypt lub pracownika i przetworzone do druku.
Oczywiście przez taką drukarnię nie zamówimy produktów indywidualnie dostosowanych, które wymagają potwierdzenia od pracownika czy dana drukarnia może wymagane zlecenie zrealizować. Jednak pomijając ten przypadek to zamawianie druku online niebawem stanie się standardem.
Nowa definicja DTP z Wikipedii
Z czasem pojęcie DTP zaczęło odnosić się także do przygotowywania dokumentów do publikacji w postaci elektronicznej (cyfrowej). Proces DTP rozpoczyna się wprowadzeniem do komputera tekstu i obrazu. Poszczególne elementy graficzne podlegają następnie indywidualnej obróbce, a na tekst jest nanoszona korekta. Następnie odbywa się zasadnicza część procesu, czyli ułożenie stron publikacji z tych wszystkich elementów gotowego projektu, łącznie z naniesieniem informacji dla drukarza i introligatora. Na tym etapie pracy można również umieścić informacje o obrazie całej składki (patrz: impozycja). Czynność końcowa to zapisanie danych komputerowych w postaci pliku postscriptowego lub (coraz częściej) pliku PDF. W ramach DTP można również zarządzać przepływem prac w drukarni oraz sterować urządzeniami przygotowalni poligraficznej, jak i samej drukarni.
Istotne jest, że DTP zajmuje się nie tylko samym obrazem, ale także kształtem podłoża, tak więc termin ten dotyczy także projektowania np. niezadrukowanych opakowań i innych form wykrawanych z papieru, kartonu czy też np. kształtów wycinanych z folii samoprzylepnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP