EDM w Polsce. Wikipedia wyjaśnia
Rodzaje i zakres dokumentacji medycznej (która może występować zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej) został opisany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania1. Przepisy te regulują również sposób wytwarzania, przechowywania i udostępniania tej dokumentacji. Możliwość stosowania zamiennie dokumentacji papierowej, jak i elektronicznej dopuszcza w/w rozporządzenie, co dodatkowo potwierdzone jest w art. 56 ust. 1 Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia2: ?Do dnia 31 lipca 2014 r. dokumentacja medyczna może być prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej?. Po tym terminie dokumentacja medyczna wszystkich rodzajów oraz w całym zakresie będzie musiała być prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_Dokumentacja_Medyczna
Elektroniczna kartoteka pacjentów
Lekarz, aby dobrze wystawić diagnozę musi wiedzieć o pacjencie jak najwięcej i bardzo przydatną rzeczą jest historia choroby oraz cała kartoteka pacjenta. Bez tych informacji cały proces leczenia może przebiegać dużo wolniej niż powinien i to ze szkodą dla pacjenta właśnie.
Takie sytuacje na szczęście zdarzają się rzadko, a będą jeszcze rzadziej kiedy wprowadzone zostaną e-dokumentacje medyczne. Kartoteka każdego pacjenta będzie dostępna w formie elektronicznej, więc nawet jeżeli ta papierowa ulegnie zniszczeniu to zawsze będzie można sięgnąć po tą wirtualną i bez przeszkód poznać historię leczenia danego pacjenta.
Elektroniczna dokumentacja medyczna- zmiana na dobre czy nie
W placówkach zdrowotnych w ciągu ostatnich paru lat można zauważyć znaczne zmiany w użytkowanej technologii. Zaczęło się od komputerów, dyskietek oraz faksów. A niebawem przychodnie i szpitale będą musiały pójść o krok dalej i zacząć korzystać z dokumentów w formie elektronicznej. Miedzy innymi kartoteki pacjentów będą musiały zostać przeniesione do specjalnych aplikacji, przygotowanych specjalnie do użytku przez te placówki.
Ma to swoje wady i zalety, z pewnością będzie to rozwiązanie wygodne dla osób obytych z technologią, jednak starsze osoby pracujące w tych placówkach mogą mieć problem z przestawieniem się na nowy sposób katalogowania i zapisywania informacji. Sumarycznie jednak najbardziej skorzystają na tym pacjenci, a to przecież oni powinni być najważniejsi.