Stałe klientki
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.
Krótko o domach mody
Dom mody ? przedsiębiorstwo handlowo-produkcyjne świadczące usługi w zakresie projektowania i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych (luksusowych) jakimi są odzież oraz perfumy.
Zakres jego działalności to moda haute couture (ubrania szyte na zamówienie) oraz pr?t-?-porter (kolekcje ubrań dostępnych w butikach do nich należących), a także produkcja i sprzedaż markowych perfum. Skupia ono projektantów mody, którzy projektują kolekcje ubrań opatrzonych najczęściej marką danego domu mody.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dom_mody
O zrównoważonej modzie w Wikipedii
Zrównoważona moda stanowi część szerszego trendu zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego możliwego wpływu na środowisko i społeczeństwo, w tym tzw. śladu węglowego. W maju 2007 roku magazyn Vogue uznał, że zrównoważona moda wydaje się nie być trendem krótkoterminowym, ale takim który może przetrwać wiele sezonów1. Do tej pory environmentalizm w modzie przejawiał się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody ponownie wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrównoważona_moda